Dag 684 – Het leven van woorden: moed (1)

-haal-de-moet-eruit-haal-de-moed-erin

Dag 683 – Het leven van woorden: moed

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb het woord ‘moed’ te koppelen aan ‘iets moeten’ en hierin angst te ervaren dat ik het niet kan en/of niet wil.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb moeten te koppelen aan iets doen dat ik niet wil.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb van mezelf veel te moeten en dit te gebruiken om dingen te doen/gedaan te krijgen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb het moeten hier met ‘druk’ uit te voeren vanuit gedachten, gevoelens en emoties in plaats van hetgeen waarvan nodig is dat het gedaan wordt, organisch uit te voeren, oftewel, in overeenstemming met mezelf in/als mijn fysiek en met mijn ademhaling hierin als ondersteuning van mezelf om iets fysiek uit te voeren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf voort te stuwen vanuit een systematische overtuiging in plaats van te zorgen voor een organische afstemming en mezelf hier vandaan, voort te bewegen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb me te laten beïnvloeden door mijn gemoed in wat nodig is dat er gedaan wordt ter bevordering van leven als geheel.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb ‘moed’ een vreemd woord te vinden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb moed te koppelen aan bemoederen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf te bemoederen met gedachten, gevoelens en emoties.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb kleine dieren en planten moedig te vinden, meer dan grote dieren en planten.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de kwetsbaarheid over het hoofd te zien in grote dieren en planten, in plaats van kwetsbaarheid in ieder levend wezen waar te nemen als één en gelijk als leven in essentie; tegelijkertijd kwetsbaar en sterk, moedig.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb leven in essentie als moedig te zien.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat kwetsbaarheid verborgen moet worden zonder te zien dat ik zo het leven verberg, in en als mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf in en als leven te verbergen en zo de moed die in en als mezelf als leven aanwezig is, te verbergen en hiervandaan, een moeten voorop te stellen als bescherming.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven ‘dat ik de moed niet meer heb’ als ik niet moet van mezelf.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb het doen wat nodig is, als zwaar te ervaren in plaats van in te zien, realiseren en begrijpen dat ik mezelf zwaar maak in en als de geest in mijn gemoed ten aanzien van het doen wat nodig is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mezelf zwaar te maken in mijn gemoed in gedachten, gevoelens en emoties ten aanzien van het doen wat nodig is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te moeten zuchten als ik ga doen waarvan ik zie dat nodig is dat het gedaan wordt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb er tegenop te zien om dat doen waarvan ik zie dat nodig is dat het gedaan wordt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb tegenstand te verwachten in het doen wat nodig is dat het gedaan wordt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb me af te laten schrikken door de tegenstand/weerstand, zowel van/in mezelf als van/in een ander.

Ik stel mezelf ten doel om, als en wanneer ik mezelf zie bewegen in een ervaring of gedachte van iets ‘moeten doen’ in en als de geest als bijvoorbeeld ergens tegenop zien, te stoppen, te ademen en mezelf te ondersteunen door te focussen op mijn ademhaling en af te stemmen op mijn lichaam en fysieke mogelijkheden en van hieruit, stap voor stap op te pakken wat nodig is dat gedaan wordt ter bevordering van de essentie van leven als geheel.

Ik stel mezelf ten doel om, als en wanneer ik mezelf zie bemoederen in en als de geest met gedachten, gevoelens en emoties, te stoppen met deelname in een gedachte, gevoel of emotie, te benoemen wat ik ervaar binnenin mezelf, hierop eventueel een zelfvergeving uit te spreken en zo ruimte te scheppen in mezelf voor een meer organische voortbeweging in overeenstemming met mijn lichaam en fysieke mogelijkheden.

Ik stel mezelf ten doel om, als en wanneer ik ervaar me af te laten schrikken door de weerstand van mezelf en/of een ander, te stoppen, te ademen en te zien en benoemen wat de weerstand inhoudt en zelf te vergeven, in en als de realisatie dat de weerstand bestaat gerelateerd aan een vorm van ‘moeten’ in en als de geest als systematische benadering van de fysieke werkelijkheid, om hier vandaan in een meer organische beweging mezelf richting te geven in wat nodig is dat er gedaan wordt (en wat binnen mijn bereik ligt) ten behoeve van leven als geheel.

Ik stel mezelf ten doel om het woord ‘moed’ zachter uit te spreken met een d op het eind, zonder er het woord ‘mood’ van te maken maar met een duidelijke en korte ‘oe’ in het midden.

Moed:

Het doen wat nodig is ter ondersteuning en bevordering van de essentie van mijzelf en/als een ander als leven als geheel, vanuit een organische beweging en afstemming op mijn lichaam en mijn fysieke mogelijkheden en leefomgeving en in overweging van de fysieke werkelijkheid.

tussen-willen-en-verander-ligt-moed

Desteni I Process

—————————————————————————————————————————

Proces van zelfverandering:
http://desteniiprocess.com/courses
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY (Ook in het Nederlands!)

Zelfeducatie free:
https://eqafe.com/free
www.desteni.org
De Kronieken van Jezus

Journey to Life – Reis naar Leven:
https://nl.gravatar.com/ingridschaefer1
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
Ingrid’s Desteni Witness Blog
Facebook:
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
https://www.facebook.com/groups/326696524041028/

The Secret to Self-Realisation:

http://creationsjourneytolife.blogspot.com/2013/02/day-311-secret-to-self-realisation.html

Proces van wereldverandering:
http://bigpolitiek.blogspot.nl/
http://livingincome.me/wiki/The_Living_Income_Guaranteed_Proposal
Facebook:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation

Uil forgive

One thought on “Dag 684 – Het leven van woorden: moed (1)

  1. […] niet tot een uitdrukken te forceren waarin ik nog niet helder ben vanuit een gedachte dat dit moet en zo wederom vanuit angst voor verlies/iets willen hebben, aangezien ik me realiseer dat als ik […]

Geef een reactie

