Dag 691 – Het leven van woorden: vertrouwen

vertrouwen

Voor context zie: Dag 680 – Mijn woordenboek van levende woorden

Vertrouwen, hierin bevindt zich het woord trouwen en de klank die het eerste in mij opkomt is ‘au’. Deze woorden zijn vaak met elkaar verweven in een huwelijk, waar we bijvoorbeeld zouden instappen ‘vol vertrouwen’ en waarin vaak ‘au’ naar voren komt als het waarnemen van emotionele pijn die voortkomt uit het wegglippen van de illusies die we ‘vol vertrouwen’ hadden gecreëerd en proberen vast te houden. Echter ook zonder daadwerkelijk ‘huwelijk’ als verbonden in de burgelijke stand, worden er veel ‘huwelijken’ voltrokken in de geest, waarop ik bijvoorbeeld vertrouw op iets of iemand buiten mij en als deze illusie dan weg glipt, ervaar ik ‘au’.

Hierin wordt dan duidelijk dat ik het woord vertrouwen niet helemaal begrepen heb, of misschien zelfs wel helemaal niet. Over het algemeen heb ik het vertrouwen buiten mijzelf geplaatst in iets of iemand en als dan blijkt dat dit of diegene niet aan mijn ‘verwachtingen’ voldoet – verwachtingen als zaken waarop ik ‘gewacht’ heb om mijzelf mee te verrijken, als illusies in de geest, in plaats van mijzelf richting te geven en onvoorwaardelijk uit te drukken in woord en daad, in overweging van mijzelf en de ander/een partner in dit voorbeeld – als dan blijkt dat het anders uitpakt, dan ervaar ik deze ‘au’ als emotionele pijn. Feitelijk is het de pijn van de afscheiding die ik ervaar waarin ik me al die tijd bevonden heb, in gedachten, gevoelens en emoties in de geest en die blijken dan niet ‘waar’ of niet werkelijk te zijn; de fysieke werkelijkheid toont zich anders.

Hierin is het dan nodig dat ik het vertrouwen naar mijzelf terughaal en een manier vind om dit te leven als expressie, onvoorwaardelijk, in ieder moment en als ik dit niet doe/gedaan heb, dat ik een manier vind om dit wel te gaan doen en het vertrouwen in mijzelf dat ik mijzelf (en anderen) hiertoe de kans en mogelijkheid geef.

Woordenboekdefinitie: vertrouwen: hopen met zekerheid; erop vertrouwen: ergens op rekenen; vertrouwen stellen in: op iemand vertrouwen, op God vertrouwen.

Klank: au, oud, out, auto, jou, kou, trouw, ver van trouw, rouw, wen/wennen, goud.

In de woordenboekdefinitie is de afgescheidenheid duidelijk zichtbaar die als energetische ervaring als ‘verwachting’ aan het woord gekoppeld is en wat ik dus ook zo leef iedere keer dat ik dit woord spreek – zolang ik het niet heb vrijgemaakt van deze ‘energetische aanhechtingen’ – en vooral ook iedere keer dat ik het woord in mijn gedachten ‘leef’ en vooruit projecteer en zo een verwachting creëer van iets of iemand buiten mijzelf dat iets moet ‘waarmaken’ voor mij. Niet zo gek dat het in het huwelijk als men getrouwd is, vaak niet zo soepel verloopt.

Dit is de eerste associatie die in mij opkomt bij het woord ‘vertrouwen. Wordt vervolgd met zelfvergevingen om wat meer inzicht te krijgen in wat ik aan emoties/gevoelens gekoppeld heb aan het woord vertrouwen en uiteindelijk volgen de zelfcorrigerende uitspraken en herdefinitie, zodat ik het woord uiteindelijk kan gebruiken ter ondersteuning van mezelf in en als de uitdrukking van ‘vertrouwen’ in overweging van mezelf en anderen als levende wezens.

trust

FAITH

“The Problem: The problem with the word Faith is that it’s been defined according to, primarily, what/who one believe in in Separation from Self. So, every mind has beliefs that they have Faith in. Faith being this ‘trust’ that whatever they believe in as their ‘Belief’, will come to fruition. Primarily – Faith in a Belief Breeds ‘Hope’. ‘Believing’ itself is a ‘Hope’ and so more Trust is placed in HOPE than Real Self-Responsibility in/as Living Action. The consequence of Faith in its relationship to Belief/a Belief – is No Action. Because the Consciousness of the Human will have their Faith in Belief, creating Hope as Non-Action – with Belief as knowledge and information that’s materialized into an entity/force in the Mind/Mind’s Imagination, connecting that with a relationship of Faith that is a form of Trust. So, this means that – human beings have Trust misplaced into Belief, within the Mind’s Imagination enslaved to Hope; and even gone as far as making Faith/Mind Trust aligned with a Belief – so creating a Belief out of Faith itself.”

Uit: Redefining Faith, Belief and Believe: DAY 285

———————————————————————————————————-

Proces van zelfverandering:
http://desteniiprocess.com/courses
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY (Ook in het Nederlands!)

Zelfeducatie free:
https://eqafe.com/free
www.desteni.org
De Kronieken van Jezus

Journey to Life – Reis naar Leven:
https://nl.gravatar.com/ingridschaefer1
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
Ingrid’s Desteni Witness Blog
Facebook:
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
https://www.facebook.com/groups/326696524041028/

The Secret to Self-Realisation:

http://creationsjourneytolife.blogspot.com/2013/02/day-311-secret-to-self-realisation.html

Proces van wereldverandering:
http://bigpolitiek.blogspot.nl/
http://livingincome.me/wiki/The_Living_Income_Guaranteed_Proposal
Facebook:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation

Uil forgive

 

3 thoughts on “Dag 691 – Het leven van woorden: vertrouwen

  1. […] Vervolg op Dag 691 – Het leven van woorden: vertrouwen […]

  2. Sylvie Jacobs zegt:

    Ik lees dat je in de ‘we’-vorm schrijft. Ik zou het wat kleiner maken en overal waar ‘we’ staat ‘ik’ schrijven vanuit het uitgangspunt “Het woord vertegenwoordigde voor mij …”

Geef een reactie

