Dag 693 – Het leven van woorden: vertrouwen (2)

trust-fear

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb vertrouwen te associëren met ‘trouwen’ en dus aan trouw in relatie tot een ander buiten mij, in plaats van het direct te zien als een trouw zijn aan en als mezelf en hierin vertrouwen te hebben en leven, zowel voor mezelf als voor en naar anderen toe en dus, vergeef ik mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb door een associatie binnenin mij van het woord vertrouwen aan ‘trouwen’ als een verbinden met een ander, niet in staat te zijn (geweest) om het woord vertrouwen in en als mezelf te leven ter ondersteuning van de zelfstandigheid binnenin mij/als mij.

Wordt vervolgd met zelfcorrigerende uitspraken en een herdefinitie van het woord ‘vertrouwen’

Voor gehele blog zie: Dag 692 – Het leven van woorden: vertrouwen (1)

Als en wanneer ik mezelf zie deelnemen in een ervaring van wantrouwen naar iets of iemand buiten mezelf, dan stop ik, ik adem.

Ik realiseer me dat ik in een ervaring van ‘getrouwd zijn’ zit ten aanzien van dit iets of iemand en dat ik mezelf relateer aan dit iets of iemand buiten mij.

Ik realiseer me dat ik hierin mezelf verbind aan iets of iemand buiten mij en hierin mijn zelfbeweging afgeef aan dit iets of iemand buiten mij.

Ik realiseer me dat ik denk trouw te moeten zijn aan dit iets of iemand buiten mij en zie in mezelf waarin ik mezelf ‘getrouwd heb’ aan iets/iemand buiten mij en met welke woorden/gedachten/emoties/gevoelens ik dit doe/gedaan heb.

Ik stel mezelf ten doel, de verbinding met iets of iemand buiten mij waarop ik mijn wantrouwen projecteer, te onderzoeken en zien waar en waarmee ik mezelf verbind/relateer aan iets/iemand anders, welke woorden, gedachten, gevoelens, emoties, aannames en geloven ik hiervoor gebruik en ik stel mezelf ten doel te vergeven wat ik tegen kom als verbinding in en als de geest en zo mijn zelfbegrip te vergroten.

Ik stel mezelf ten doel, mezelf trouw te zijn door mijn expressie niet langer te relateren aan wat een ander wel of niet leeft en in plaats hiervan, te zien waar ik voor sta en hoe dit in expressie te brengen in overweging van zowel mezelf als het geheel waarin ik me bevind en hierin stel ik mezelf ten doel mijn verliesangst van iets of iemand buiten mij onder ogen te zien, te benoemen en vergeven voor en als mezelf zodat en waarin ik me niet langer laat belemmeren door deze angstervaring binnenin mezelf en in plaats hiervan, mezelf ondersteun om (op) te staan en mezelf uit te drukken met behulp van levende woorden als richtlijn.

Ik stel mezelf ten doel om, als en wanneer ik mezelf zie wachten op een benadering van een ander, te stoppen, te ademen en te zien wat mijn beweegreden is om te wachten op een ander, of dit overeenstemt met mezelf in waar ik voor sta en om te zien hoe dingen zich ontvouwen zonder mijn interventie, of dat ik in een afwachtende houding besta en dingen verwacht van iets of iemand buiten mij die ik eigenlijk zelf zou kunnen doen en ik stel mezelf ten doel mezelf te vergeven voor hetgeen ik verwacht van een ander.

Ik realiseer me dat ik de oplossing ben voor wie ik wil zijn in zelfexpressie in overweging van het leven als geheel en dat dit zo is voor ieder-één, echter ik kan dit alleen voor mezelf realiseren en toepassen.

Als en wanneer ik mezelf zie deelnemen in een angst dat een ander weggaat en ik hierin mijn zelfexpressie inhoud vanuit de gedachte dat een ander weg zal gaan als ik me uitdruk, dan stop ik, ik adem. Ik realiseer me dat als ik mijn zelfexpressie inhoud en ik mezelf hierin onderdruk, ik ‘weg ga’ bij mezelf en dit is feitelijk het enige waar ik ‘controle’ over heb als zelfcontrole, namelijk het bij en als mezelf blijven staan in principes die zowel mezelf als een ander, substantieel in overweging nemen; substantieel bedoelende, als wat er werkelijk en blijvend toe doet en dus, stel ik mezelf ten doel mezelf uit te drukken vanuit principes die mezelf als geheel in overweging nemen en niet langer vanuit angst als energetische aanhechting in en als de geest.

Ik stel mezelf ten doel om, als en wanneer ik mezelf zie deelnemen in een poging/gedachte om een ‘ander te vertrouwen’, te stoppen en ademen en eerst eens stil te worden in mezelf. Ik realiseer me dat ik boosheid ervaar in de gedachte dat ik een ander zou moeten kunnen vertrouwen en hierin zijn er dus gedachten/aannames, gevoelens/emoties waarvoor ik geen verantwoordelijkheid heb genomen binnenin en als mezelf en dus stel ik mezelf ten doel, mezelf te vergeven voor wat ik ‘zou willen’ maar ‘niet heb’ waarover ik dan boosheid ervaar en waar dit vandaan komt, welke gedachte/aanname hieraan ten grondslag ligt. Ik stel mezelf ten doel, de gedachtes die ik heb aangenomen als waarheid, te vergeven voor/als mezelf en in plaats hiervan, een woord te plaatsen die mij ondersteunt om mezelf uit te drukken, los van het verleden en de beperkingen die ik mezelf hierin heb opgelegd en in overweging van mezelf als geheel in hoe ik zou willen bestaan, onafhankelijk van hoe een ander wil bestaan maar wel in overweging van de betrokkenen/leven als geheel.

Vertrouwen:

De beslissing om mezelf uit te drukken vanuit principes waarin ik mezelf als geheel in overweging neem en zo, hierin tevens een ander/het leven als geheel en in gelijkheid betrek en hierin het ‘trouw zijn’ aan mezelf en aan de principes waar ik voor sta, onafhankelijk van wat een ander doet, zegt of leeft maar wel in overweging van wat een ander inbrengt en in overweging van de omstandigheden, zodat er van hieruit een algehele benadering naar voren komt die het beste is voor alle betrokkenen en het leven als geheel en van hieruit, de mogelijkheid om iets substantieels geboren te laten worden vanuit en als mezelf in zelfexpressie, stap voor stap, dag voor dag.

How to Redefine a Word (free webinar)

desteniiprocess00

The Self-Reward: You reap the rewards of your Self-Living/Labour in establishing this Faith as Living Trust in/as who you are, what you stand for/as and actually bring forth, through Living Action, change in this world/reality. A Practical measure for Faith redefined is that, you have the Trust in you as you walk and prepare yourself in this process, that: who you are within what/how you live will come to fruition and that nothing will/can change unless you put the living effort to do so – writing, communication, expanding, courses etc. – becoming an expert in Living; and so eventually it will not only be self that benefit, but also those that walk with you as a Living Example of LIFE/Living Faith as Living Trust in/as Self. And we come together and stand together to get ourselves / life on earth sorted out, for ourselves and all as ourselves.

Uit: Redefining Faith, Belief and Believe: DAY 285

School of Ultimate Living


Proces van zelfverandering:
http://desteniiprocess.com/courses
www.lite.desteniiprocess.com  GRATIS ONLINE CURSUS MET BUDDY (Ook in het Nederlands!)

Zelfeducatie free:
https://eqafe.com/free
www.desteni.org
De Kronieken van Jezus

Journey to Life – Reis naar Leven:
https://nl.gravatar.com/ingridschaefer1
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life
Ingrid’s Desteni Witness Blog
Facebook:
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
https://www.facebook.com/groups/326696524041028/

The Secret to Self-Realisation:

http://creationsjourneytolife.blogspot.com/2013/02/day-311-secret-to-self-realisation.html

Proces van wereldverandering:
http://bigpolitiek.blogspot.nl/
http://livingincome.me/wiki/The_Living_Income_Guaranteed_Proposal
Facebook:
https://www.facebook.com/BasisinkomenGegarandeerdDoorEqualLifeFoundation

Uil forgive

2 thoughts on “Dag 693 – Het leven van woorden: vertrouwen (2)

  1. Sylvie Jacobs schreef:

    Gave doelstellingen!

  2. […] en zo, mijn expressie helder en transparant te maken en me te uiten vanuit een benadering van vertrouwen in/als mezelf, in plaats van de buitenwereld en anderen vanuit mijn eigen verhardingen (gedachten, […]

Geef een reactie

