Dag 153 – Ruilhandel van Aandacht

Ik kan de hele dag bezig zijn met de dieren, in dit geval de honden. Ze allemaal een aai geven, ballen gooien, bij ze zitten, knuffelen. Als ze me ‘vragend’ aankijken kan ik het niet laten een aai te geven.  Ik kom alleen dan niet meer toe aan het werk wat gedaan moet worden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf af te laten leiden/verleiden door ogen van honden die me vragend aankijken, in plaats van me direct te realiseren dat de ogen van de hond niet vragend kijken maar dat ze me aankijken en dat ik ze als vragend interpreteer.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat het zielig is voor de hond als ik niet reageer op wat ik als vragende ogen interpreteer.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken en geloven dat het zielig is als ik geen aandacht aan de honden geef als ik langsloop.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken/geloven dat ik aandacht moet besteden aan ieder levend wezen, mens of dier, waar ik langsloop door iets te zeggen, te lachen, te kijken of even aan te raken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken/geloven dat het asociaal is om geen aandacht te besteden aan een levend wezen waar ik langsloop.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te denken/geloven dat ik de ander negeer als ik geen blijk van gezien hebben geef als ik langs een ander levend wezen loop.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat een dier of mens mijn aandacht nodig heeft, in plaats van in te zien dat het dier leeft in/als zelf en dat wij als mens dienen te leren in zelfaandacht te leven.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf niet heb toegestaan en aanvaard heb in zelfaandacht te leven maar al mijn aandacht buiten mezelf geplaatst heb, waarin ikzelf een aandacht nodig hebben gecreeerd heb van iets/iemand buiten mij, en hierin dit zelf ook geloof te moeten geven aan de ander.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb een soort van ruilhandel op te bouwen in het geven en ontvangen van aandacht, en geloof aandacht te moeten blijven geven om eventueel aandacht te kunnen vragen/ontvangen aan/van een ander als dit nodig is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb mezelf afhankelijk te maken van de ruilhandel van aandacht geven/ontvangen als relaties in/als de mind.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik afhankelijk ben van het aandacht geven en ontvangen als relaties in/als de mind, waarin ik in het geloof in deze afhankelijkheid mezelf weg houd van aanwezig zijn in zelfaandacht, aangezien mijn aandacht naar buiten is gericht.

Als ik mezelf zie reageren op een persoon die langsloopt in het aandacht geven en/of ontvangen dan stop ik, ik adem. Ik breng de aandacht in mezelf.

Als ik mezelf zie reageren op de ogen van een hond/dier in het aandacht geven/ontvangen dan stop ik, ik adem. Ik vertraag mezelf en zie wat er in me opkomt. In het startpunt van aandacht in mezelf in de stabiliteit van de adem zie ik of het dier fysiek iets nodig heeft en of ik het een aai of knuffel wil geven of een bal wil gooien, in plaats van me te laten leiden/verleiden door iets buiten mezelf in relatie tot mezelf in/als de mind.

Ik stel mezelf ten doel de relaties van iets buiten mezelf tot mezelf  in/als de mind te onderzoeken, zodat ik kan zien waarin ik mezelf heb afgescheiden van mezelf door relaties te bouwen waarin de ruilhandel van aandacht kan plaatsvinden als overlevingsmechanisme in/als de mind als het bewustzijn.

————————————————————————————————

Proces van zelfverandering:
www.desteniiprocess.com
Mogelijkheid tot wereldverandering met gelijke kansen voor ieder-een:
www.equalmoney.org
Proces van relatie naar agreement:
www.desteniiprocess.com/courses/relationships
Zelfeducatie waarin financiele ondersteuning voor een wereld in gelijkheid:
www.eqafe.com
Zelfeducatie free:
www.eqafe.com/free
www.desteni.net
Journey to Life:
7 jaar dagelijks schrijven
7 jaar dagelijks schrijven – Dag 1 – Van ziel naar Leven
http://www.facebook.com/groups/journeytolife/
video: 2012: Nothingness – The 7 year process Birthing Self as Life

Plaats een reactie